Prilikom definisanja pokretnog opterećenja za šemu teškog železničkog vozila SW/2, prvobitno sam zadao da mi se opterećenje kreće po jednoj traki po sredini kolovozne ploče, međutim radi što realnijeg prikaza ponašanja konstrukcije usled opterećenja od teškog vozila SW/2 izvršio sam korekciju ulaznih podataka zadatog opterećenja. Naime, opterećenje SW/2 koje je do sada bilo analizirano kao pokretno opterećenje koje deluje u sredini ploče krećući se po jednoj šini, a realno je da se kreće po dve šine, podelio sam na dve šine međusobnog razmaka 144 cm što odgovara stvarnom razmaku kod pruga, čime bi prikaz kretanja teškog vozila i njegovog uticaja na konstrukciju bio realniji. Umanjio sam opterećenje duplo i prekopirao na paralelnu traku, ali prilikom kontrole pokretnog opterećenja primetio sam da zadata opterećenje ne kreću istovremeno, tj. drugo kreće tek nakon što prvo završi celu zadatu putanju. Da li postoji mogućnost da 2 jednaka paralelna opterećenja krenu istovremeno i u čemu je zapravo problem?
Hvala.
Pokretno opterecenje-mogucnost istovremenog kretanja 2 opt.
Re: Pokretno opterecenje-mogucnost istovremenog kretanja 2 o
Koliko znam nije moguće u okviru jednog slučaja opterećenje imatiguarana wrote:Prilikom definisanja pokretnog opterećenja za šemu teškog železničkog vozila SW/2, prvobitno sam zadao da mi se opterećenje kreće po jednoj traki po sredini kolovozne ploče, međutim radi što realnijeg prikaza ponašanja konstrukcije usled opterećenja od teškog vozila SW/2 izvršio sam korekciju ulaznih podataka zadatog opterećenja. Naime, opterećenje SW/2 koje je do sada bilo analizirano kao pokretno opterećenje koje deluje u sredini ploče krećući se po jednoj šini, a realno je da se kreće po dve šine, podelio sam na dve šine međusobnog razmaka 144 cm što odgovara stvarnom razmaku kod pruga, čime bi prikaz kretanja teškog vozila i njegovog uticaja na konstrukciju bio realniji. Umanjio sam opterećenje duplo i prekopirao na paralelnu traku, ali prilikom kontrole pokretnog opterećenja primetio sam da zadata opterećenje ne kreću istovremeno, tj. drugo kreće tek nakon što prvo završi celu zadatu putanju. Da li postoji mogućnost da 2 jednaka paralelna opterećenja krenu istovremeno i u čemu je zapravo problem?
Hvala.
više od jednog pokretnog.
U biti za to i ne postoji potreba.
Ukoliko sam dobro shvatio Vaš problem, moguće je u dijalogu
zadati ovo Vaše opterećenje dvije šine.
Ukoliko želite da putanja pterećenja baš bude kako je to u realnosti
onda napravite dva slučaja opterećenja, i jednostavno napravite
kombinaciju sa ova dva opterećenja kao dajeluju istovremeno.
Jedino sa dva slucaja opterecenja, kao sto rece Staticar1.
Sto se tice podela opterecenja na sine...mislim da za time nema potrebe. To je preterano detaljisanje.
Opterecenje se sa sina prenosi na pragove pa sa pragova na tucanik pa
tek onda na konstrukciju.
Tako da mislim da je nepotrebno deliti ga na linijsko po sinama?1
Cak je i u pravilniku, mislim receno da se za k-je sa tucanickim zastorom SW unese kao povrsinsko na sirini od 3.0m ako se ne varam!
Sto se tice podela opterecenja na sine...mislim da za time nema potrebe. To je preterano detaljisanje.
Opterecenje se sa sina prenosi na pragove pa sa pragova na tucanik pa
tek onda na konstrukciju.
Tako da mislim da je nepotrebno deliti ga na linijsko po sinama?1
Cak je i u pravilniku, mislim receno da se za k-je sa tucanickim zastorom SW unese kao povrsinsko na sirini od 3.0m ako se ne varam!
U pravu ste svakako!MJ wrote:Jedino sa dva slucaja opterecenja, kao sto rece Staticar1.
Sto se tice podela opterecenja na sine...mislim da za time nema potrebe. To je preterano detaljisanje.
Opterecenje se sa sina prenosi na pragove pa sa pragova na tucanik pa
tek onda na konstrukciju.
Tako da mislim da je nepotrebno deliti ga na linijsko po sinama?1
Cak je i u pravilniku, mislim receno da se za k-je sa tucanickim zastorom SW unese kao povrsinsko na sirini od 3.0m ako se ne varam!
Ne treba ići u preveliko detaljisanje, jer sa stanovišta
dimenzioniranja to je nepotrebno. Gubljenje vremena, i
komplikovanje stvari.
Najbolji su jednostavni modeli, rezultati su lakši za interpretaciju
manje ulaznih i izlaznih podataka. Ukratno, mnogo jasnija slika
ponašanja konstrukcije.
Hvаla na odgovorima, definitivno odustajem od podele opterećenja na dve šine, pošto u Tower-u nema mogućnosti da dva pokretna opterećenja krenu istovremeno, a i kao što rekoste, za tim i nema potrebe... ne treba komplikovati stvari.
Što se tiče pravilnika, to što je @MJ napisao, odnosi se nа šemu оpterećenja od UIC 71, a za šemu teških vozila SW nema takvog podatka o zameni linijskog opterećenja sa površinskim.
Hvala, još jednom.
Što se tiče pravilnika, to što je @MJ napisao, odnosi se nа šemu оpterećenja od UIC 71, a za šemu teških vozila SW nema takvog podatka o zameni linijskog opterećenja sa površinskim.
Hvala, još jednom.